Saturday 31 December 2011

2011 BEBELISME

Posted by SHAFINIE MOKHTAR at 08:01
Dah lama sngat rasanya tak membebel kat sini, selalu membebel dengan gambo saje. Tirai 2011 dah nak dilabuhkan dalam beberapa minit saje lagi dan utk sy sendiri macam2 jadi tapi kali ni bukan nak membebel psl sy n family tapi marilah kita berbicara ke arah topik yang lebih serius.

2011 rasanya byk sangat kes-kes teruk yang tunjuk kat tv dan surat kabar. Kes buang bayi adalah macam lebih dari biasa, kes bunuh-membunuh pun tak pernah kurang, bergaduh sesama famili dan samun menyamun pun ada. Hai ape lah nak jd dgn korang ni! (nada janda anak 9 yg takde daging lembu di hari raya)

Rasanya kalau nak diubah orang-orang ni dah agak payah, jalan terbaik sememangnya masa kecik cenonit lagi. Untuk kanak-kanak zaman sekarang mak bapak bolehlah sajikan anak dengan baby tv. Kenapa baby tv? Kau gilo,kartun dalam tu buat lah camna pun tetap tak gaduh sama sendiri. Contoh bila en tupai terperasan yg lobak yang dia tanam 3 biji tinggal 2 saje disebabkan kene curi, cari punya cari en arnab yang gemarkan lobak yg curi tapi en tupai tak marah malah siap bagi lagi baki dua lobak yang tinggal. Lagi satu, ada empat sekawan yang gidup berjiran dan rapat sangat, tbe2 sekor kawan dia sakit n duk susahkan 3 kawan dia yg lain dgn sengaja, bila 3 ekor tu dpt tau tak marah pun tapi siap gurau2 lg.

Agak-agak klu realiti ada ke mcm cite kat atas tu? Ada mungkin ada tapi pyh sgt lah nak jumpe manusia yg baik mcm tu. Kesimpulannya kat sini manusia yang baik perlu sentiasa disajikan dengan tauladan yang baik dari kecik jadi everyone will live peacefully. Hopefully 2012 akan lebih gembira untuk dunia.

9!8!7!6!5!4!3!2!1! Welcome 2012!!


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comments:

Lynnda said...

Finie!

ak dah add link blog ko kat dlm blog ak.

Harapan :
- Slalulah aktif berblog ye! ;)

 

ASAM GARAM Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting