Monday 19 December 2011

LITTLE SUNSHINE TURNING ONE

Posted by SHAFINIE MOKHTAR at 20:02

Semalam 19.12 genap pengarang hati, jantung, hempedu, limpa dan buah pinggang saya berumur 1 tahun. Umar Mikael anak yang sangat kuat macam nama dia jugak.  Since dari dalam perut Umar dah struggle in order to survive sebab saya penghidap tegar morning sickness terlampau jika mengandung.  Sebulan memang confirm saya akan terbaring sahaja tanpa boleh makan dan hidup dengan minum sikit air sahaja.  Ironik tapi itulah hakikatnya.  Kelahiran Umar memang sangat ditunggu-tunggu disebabkan saya misscarriage pada 1st pregnancy. Umar Mikael dari dalam perut memang tidak menyusahkan except for mabuk yang lame itu, walaupun dengan perut yang besar saya masih boleh berjalan keliling pasar malam dua kali seminggu, masih boleh tidur lena di malam hari ( kecuali kerap ke bilik air) dan masih boleh duduk bersila di lantai walaupun nak bangun itu susah. Melahirkan Umar Mikael pun taklah susah untuk saya sebab saya tak menderita akibat contraction tapi jahit menjahit jelah yang saya tak boleh lupa sampai sekarang. 

 Dalam perut 

 Beberapa minit lepas dilahirkan 
*muke pun kemek lagi

Few hours selepas dilahirkan
* dah macam anak cina dah

 1 bulan
*menangis tengok kekurusan ibu di waktu ini

 2 bulan

 3 bulan

 4 bulan 

 5 bulan
* dari kecik Umar memang suke senyum sampai la sekarang

 6 bulan

 7 bulan

 8 bulan

9 bulan 

 10 bulan 

11 bulan

NOW
*Umar versi gegurl
Sekarang Umar Mikael adalah champion buat muka.  Pantang nampak flash camera otomatik muka dia akan jadi macam di atas.  Pencapaian Umar Mikael taklah secepat baby lain tapi ibu tetap bangga dengan Umar.  Semalam gigi pertama Umar keluar dan ibu menjerit dan excited tak ingat dunia.

Harapan ibu agar Umar akan jadi anak yang sentiasa taat pada kami dan agama dan moga Umar berjaya dunia dan akhirat. (T T)


3 comments:

Liza Aryanna Izaara said...

cantiknya mata ank akak... biji mata dia tu besar.. besar nanti mesti lawa :)

SHAFINIE MOKHTAR said...

hikhik dia tak lawa tapi handsome

Syidah said...

macam aisyah..masa lahir macam umar..putih macam cina! comey kan!

 

ASAM GARAM Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting