Thursday 6 October 2011

KEBAHAGIAAN SAYA

Posted by SHAFINIE MOKHTAR at 01:36
Saya punya hobi yang boleh mendatangkan kebahagiaan yang tak terhingga pada diri sendiri, orang lain dan tak lupa jugak pada perut.  Disebabkan hari ini adalah sedikit mendung dan perut adalah lapar-lapar ayam ( hangat-hangat tahi ayam bermaksud bersungguh buat sesuatu tapi tak habis makanya lapar-lapar ayam adalah lapar yang tak begitu lapar lah ye) mari saya sajikan hidangan yang pernah saya siapkan tapi hanyalah hidangan penjamu mata ya, perut diharap bersabar.  Kebanyakan resepi saya ambil di internet dan juga dari buku resepi mak saya, bila tahap kerajinan saya adalah keterlaluan saya akan letakkan complete resepi utk hidangan ini .

NON BAKED BLUEBERRY CHEESECAKE


HOMEMADE SUSHI


SIZZLING YEE MEE
*mungkin tak berapa sizzling disebabkan tiada claypot*


ONDE-ONDE VERSI ANA LULU


PAVLOVA


KUIH LOPES 
*seseksi JLO*

TART COKLAT


APAM POLKA DOT, LADY BIRD N ANGRY BIRD
*apam pada gambar pertama saya buat pada JULAI 2011 dan selepas beberapa kali mengkaji terjadilah apam seperti gambar di bawah.  Saya dapat resepi dari kawan saya dan cantuman dari resepi dari blog2 masakan yang lain.

*PERUT SANGAT SERONOK* 

0 comments:

 

ASAM GARAM Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting